Call Us +1-555-555-555

Lettelse med ekstra hænder til daglig bogføring i en interim fase

Efter en årrække med vækst og udvidelse gennem opkøb manglede den internationale hostingvirksomhed team.blue hænder i deres regnskabsafdeling. Derfor valgte de at outsource dele af deres bogholderi til Merito i en afgrænset periode, indtil deres interne regnskabsfunktion var gearet til den nye opgavemængde.


”Vi har ekspanderet gennem mange år og opkøbt en del små virksomheder. Blandt andet opkøbte vi Smartweb i 2018 og kom i den forbindelse i kontakt med Meritos partner, Martin Taanquist, som var ekstern bogholder for Smartweb i sin tid. 


Hos team.blue overtog vi bogføringen af Smartweb, men rent teknisk gav det ikke mening at overføre den til vores ERP-system med det samme. Af den grund blev det bogføringsmæssigt lidt en satellit, der skulle varetages separat. Og vi manglede hænder til den opgave. Derfor tog vi fat i Martin og Merito”, fortæller Tine Rolighed, der er accounting and payroll specialist hos team.blue.

”Det betød rigtig meget, at vi trygt kunne overlade opgaven til Merito og vide, at den blev udført både rigtigt og til tiden"

- Tine Rolighed

Ekstra hænder på interim basis

I otte måneder har Merito således hjulpet team.blue med administration og økonomirelaterede opgaver for deres brand Smartweb. 


Hos team.blue vidste man på forhånd, at behovet for hjælp udefra til det daglige bogholderi kun var en midlertidig situation, indtil virksomhedens egne udviklere havde integreret Smartweb i team.blues eget system.

Et simpelt og gnidningsfrit forløb

Jeg følte, at jeg kom og satte papkassen hos dem, fordi jeg ikke havde tid, og så tog de den bare, og så funkede det bare”.

Sådan beskriver Tine Rolighed samarbejdet med Merito.


”Det hele har været meget simpelt og gnidningsfrit. Vi har en god relation, og vi har kunnet være rimelig straight forward fra starten. Det har endda været sådan, at hvis Merito undervejs i processen opdagede, at der var noget information, vi ikke havde fået givet dem, jamen, så justerede de hurtigt med bagudvirkende kraft”, uddyber Tine Rolighed.


”Jeg vil simpelthen give Merito 10 ud af 10 point på alt fra leverance og kvalitet til kommunikation og tilgængelighed”

- Tine Rolighed

Ro i maven

Noget af det bedste ved at overlade den daglig bogføring til Merito i de cirka otte måneder, som samarbejdet varede, var den ro i maven, det gav hos team.blue:


”Ud over at lette presset på vores medarbejdere, så var den helt store fordel ved at få Merito ind over, at vi havde ro i maven. Vi behøvede slet ikke spekulere på, om de nu havde gjort det ordentligt. Vi behøvede ikke tjekke dem efter i sømmene. Vi kunne bare have fuld tillid til, at de udførte opgaven”, understreger Tine Rolighed.


”Når vi sagde, at vi skulle have noget på et bestemt tidspunkt, så fik vi det. Og det gjaldt også, når vi havde deadlines, der virkede tæt på urimelige. De har været supergode til at sige, at det skulle de nok løse. Så det har bare kørt, og vi har oplevet en kæmpe fleksibilitet som kunde”.

En varm anbefaling

”I det hele taget vil jeg varmt anbefale Merito. De er professionelle, og jeg fornemmer, at de fordyber sig i det, der er nødvendigt for, at de kan løse opgaven ordentligt.

Faktisk er netop ordentlighed en gennemgående værdi hos dem, og det mærker man tydeligt, når man er kunde hos dem. Det gennemsyrer alt, hvad de siger og gør”, fortæller Tine Rolighed.


”Det er også den feedback, jeg får fra de af vores medarbejdere, som har været i dialog med Merito. Alt er foregået i en god tone, og medarbejderne har oplevet, at der er blevet taget hensyn til dem og udvist respekt for dem. Det betyder rigtig meget for os, at vores eksterne samarbejdspartnere behandler vores medarbejdere ordentligt, og det er desværre langt fra altid en selvfølge”, pointerer Tine Rolighed.

27 Mar, 2023
Interview med CyberPilot
18 Nov, 2022
Interview med Christian Nielsen
18 Nov, 2022
Interview med Pernille Føns Petersen
18 Nov, 2022
Interview med Ninna Frost-Hansen
21 Aug, 2022
Blogartikel 3
Share by: