Call Us +1-555-555-555

Christian Nielsen

Hvorfor har du valgt at arbejde for Merito?

Det startede, da jeg skulle i praktik for et års tid siden. Jeg søgte lidt rundt omkring og faldt over Merito, fordi en af mine kammerater arbejder her.


Jeg fik en god snak med Christian, og kort efter startede jeg på kontoret. Det viste sig at være et rigtig godt match for begge parter, så da praktikken var slut, fortsatte jeg i et studiejob. Nu hvor jeg har afsluttet min kandidat, er jeg så endt i en fuldtidsstilling, hvilket jeg er meget glad for.  

Hvilke opgaver sidder du med?

Jeg begyndte med nogle basale opgaver inden for bogføring og controlling. Jeg lærte ikke meget om selve praktikken på universitetet, så det var godt at begynde i maskinrummet og få styr på ting som ajourføring og andre driftsopgaver.


I dag arbejder jeg primært med at starte nye kunder op og optimere deres processer. Det er virkelig fascinerende at se den forandring vi faciliterer. Mange virksomheder bruger alt for lang tid på manuelt arbejde og bliver overraskede over, hvor nemt og hurtigt det kan gå.


Overgangen fra basal økonomistyring til kundecases og optimering gik helt af sig selv. Martin og Christian var hurtige til at se, at min profil passer bedre til sidstnævnte, og derefter skiftede mine opgaver karakter. Hos Merito får du hurtigt mere ansvar, hvis du vil.

Hvor synes du, I er særligt stærke hos Merito?

Vi er gode til at lytte til kunderne og behovsafdække, inden vi begynder at foreslå forskellige ændringer. Der er ingen grund til at have et dyrt og kompliceret system, hvis behovet ikke er der. Vi ser også altid fremad og problemløser ikke bare nu og her. For eksempel gør vi det nemt for kunden at skalere økonomistyringen, så den automatisk følger virksomhedens vækstkurve.


Fra et medarbejderperspektiv synes jeg, at Martin og Christian er gode til at prioritere den enkelte medarbejder. Vi skal ikke bare producere, vi får også lov til at vokse med opgaverne og udvikle os. 

Hvordan var din opstart?

Jeg startede om sommeren, hvor der sker lidt mindre end resten af året, så der var forholdsvist stille på kontoret. Det var svært at komme hurtigt i gang, når halvdelen af kunderne sendte autosvar med ferie, men til gengæld var der god tid til intern oplæring og sparring.


Mit hoved blev hurtigt fyldt, som det jo gør, når du starter på et nyt arbejde, men hos Merito er der heldigvis stor fleksibilitet. Jeg kunne sagtens gå kl. 14 en dag uden at få dårlig samvittighed.


Der var mange nye systemer at lære, hvilket var lidt overvældende til at begynde med. I en intern økonomiafdeling skal du bare kende det ene system, de bruger, men som konsulent skal du kende alle de mest anvendte systemer, så du kan rådgive og eksekvere bedst muligt for de forskellige kunder. Hos Merito er der heldigvis stor forståelse for, at du ikke kan det hele fra starten.

Hvad håber du, fremtiden bringer i din ansættelse hos Merito?

Jeg har planer om at flytte til Esbjerg på sigt, men jeg vil gerne fortsætte hos Merito, hvis det kan lade sig gøre. I forhold til mine arbejdsopgaver drømmer jeg om at blive dygtigere og få mere ansvar. Jeg vil gerne fokusere mere på det interne, så vi selv bliver endnu bedre til rapportering og optimering. 

Hvordan er kulturen hos Merito?

Det er svært at sammenligne, når det er mit første fuldtidsjob, men jeg kan kun sige gode ting om kulturen.


Christian og Martin gør meget for at skabe en hyggelig arbejdsplads, hvor du har lyst til at være. Her er alle lige uanset erfaring og titel, og den indstilling giver noget særligt til stemningen. Jeg kan sagtens sparre med mere erfarne kollegaer uden at føle mig ung og uvidende. Folk giver sig tid til at hjælpe, og så er det naturligt at du også selv tager dig tid, når der starter en ny.


Der bliver også gjort meget socialt – alt fra julefrokost til pool på Sharks. Det bliver prioriteret, at vi lærer hinanden godt at kende og hygger os sammen. 

Er der noget, der har overrasket dig, efter du blev ansat?

Jeg blev temmelig overrasket over, hvor stor forskel der er mellem teori og praksis. Jeg har set utallige cases på studiet, men virkeligheden er noget helt andet. Når hverdagen ruller, bliver økonomistyringen ofte nedprioriteret, og derfor ender mange virksomheder med nogle tidskrævende og ineffektive processer. Det lærte jeg ikke så meget om på studiet, men jeg nyder virkelig at hjælpe vores kunder med at skabe struktur og blive mere professionelle. 

Hvad synes du, andre bør vide om det at arbejde hos Merito?

Merito er et fedt sted at være, hvis du interesserer dig for økonomi. Her får du fingrene i mange forskellige cases og ikke bare en enkelt virksomheds økonomistyring. Hvis du gerne vil lære mere og udvikle dig blandt søde kollegaer, så er Merito et godt bud. 



27 Mar, 2023
Interview med CyberPilot
18 Nov, 2022
Interview med Pernille Føns Petersen
18 Nov, 2022
Interview med Ninna Frost-Hansen
21 Aug, 2022
Blogartikel 3
03 Apr, 2022
Interview med Louise Alsen
Share by: